feerabaha

feerabaha

Saturday, March 5, 2011

education penting ke tak?

ye hari aku nak cakap pasal education. aku mmg dah lama sedar yang education tu penting untuk semua. tapi aku salah guna kan cara untuk aku achive cita cita aku. so selama ni aku mmg selalu cuai dan selalu ambil endah tak endah tentang belajar. tapi bila aku pikir balik, ya allah aku dah buang banyak masa aku . aku dah tertinggal jauh dari orang lain. kadang kadang aku pikir aku dah putus asa nak belajar sebab dah jauh kebelakang. aku taktau aku sempat atau tak untuk kejar orang lain. tapi wish yang aku boleh berjaya kelak, lambat atau cepat,aku berharap aku dapat segulung diploma dan ijazah paling kurang. lepas tu kalau ada rezeki aku nak sambung lah. gila aku nak stop macam tu je .
aku rasa aku dah menghabiskan duit ibu bapak aku banyak sangat dah,so aku rase sekarang aku kene balas lah jasa diorang tuh.
aku rasa aku kene ketepikan masalah ape yang aku hadapi,sebab aku rase semua tuh kerot dan mmg mengarot, dan lepas ni aku rasa aku kene lebih matang untuk pikirkan ape yang baik ape yang buruk. as aku pun mmg dah 21 so mmg aku seharusnya bertindak dalam kawalan dalam setiap espek pun.
plus now aku kene jaga hati semua orang.''orang yang berjaya kene pandai jaga hati orang supaya tidak dibenci''.
korang rase aku tengah melalut luar tajuk? tak semua tu mmg berkait, semua berkenaan education. education ye kawan kawan.

so sekarang aku kene pikir jalan terbaik untuk aku berjaya. please lah feera you can do it,

p/s: aku punya cita cita tinggi weh. engineer, jangan gelakkan aku.

No comments:

Post a Comment